w sierpniu ...

Jesienny Rajd Rowerowy
23.09.2018

Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany o aktualnościach, podaj swój adres e-mail.

Statystyka odwiedzin
Dzisiaj: 5Wszystkich: 67694

Za nami majówka 2014

Aktualności » Za nami majówka 2014

2014-05-07 16:11

W dniach od 30 kwietnia do 4 maja 2014r. miała miejsce kolejna wycieczka, zorganizowana przez Gminne Koło PTTK w Pawłowicach. Już po raz drugi pawłowiccy turyści spędzili majówkę na rowerach. W tym roku za cel obrana została, położona około 60 km od Wrocławia, Dolina Baryczy. Najcenniejszą wartością tego regionu jest niewątpliwie znana na całym świecie, unikatowa przyroda. Dolina Baryczy to jedyny w swoim rodzaju mozaikowy krajobraz stawów, lasów, łąk, pól i mokradeł, obfitujący w ptactwo, ryby oraz poprzetykany małymi miasteczkami i wioskami, z dobrze zachowaną lokalną architekturą. Na jej obszarze znajduje się największy w Polsce ornitologiczny rezerwat „Stawy Milickie” – prawdziwy ptasi raj o powierzchni ponad 5000 ha. Stawy Milickie to również największy kompleks stawów rybnych w Europie i 800 lat tradycji hodowli ryb.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy w środowe popołudnie, wyruszając z Pawłowic do miejscowości Chełstów w Gminie Twardogóra. Po 3 godzinnej podróży dotarliśmy do Centrum Inicjatyw Wiejskich w Chełstowie, gdzie w zaadaptowanym budynku dawnej szkoły, urządzono centrum konferencyjno – hotelowe.  Następnego dnia przyszedł czas na pierwszą rowerową wycieczkę. Korzystając z ładnej, słonecznej pogody wyruszyliśmy w kierunku rezerwatu „Stawy Milickie”. Piękno i różnorodność krajobrazu mogliśmy podziwiać z wielu miejsc, ale z pewnością godne polecenia są: Wieża Ptaków Niebieskich w Grabownicy i grobla w Rudzie Milickiej. Z kolei w Miliczu mogliśmy zwiedzić rynek i Kościół Św. Andrzeja Boboli, znany również jako jeden z 6 kościołów łaski. Dzień Flagi narodowej przyniósł nam nieznaczne pogorszenie pogody, ale to nie zraziło 22 rowerzystów, aby pokonać kolejne kilometry między lasami i stawami Doliny Baryczy. Głównymi atrakcjami dnia były: kompleks stawów „Potasznia” i dąb „Jan”, mający aż 8,25m obwodu. Będąc w dolinie słynącej z hodowli ryb, nie mogliśmy sobie odmówić skosztowania lokalnych przysmaków, zrobiliśmy to w restauracji „W Starym Młynie” w Niesułowicach, którą każdemu zgłodniałemu turyście możemy polecić. Ostatni dzień naszych rowerowych wojaży przyniósł kolejne pogorszenie pogody, jednak mimo wszystko udaliśmy się w trasę wokół Gminy Twardogóra. Niestety temperatura około 3 stopni Celsjusza powyżej zera zmusiła nas do skrócenia dystansu do koło 40 km, co i tak uznaliśmy za sukces. Tego dnia przy wieczornym ognisku przyszedł czas na podsumowanie i plany na kolejne wyjazdy. Podczas wycieczek w ciągu 3 dni udało nam się pokonać na rowerach około 200 km, zniszczyć dwie rowerowe felgi, urwać jeden pedał i przebić jedną dętkę, ale i tak wszyscy uczestnicy miło wspominają ten majowy weekend.

Korzystając z okazji chcemy jeszcze raz podziękować Centrum Inicjatyw Wiejskich w Chełstowie, a szczególnie Pani Elżbiecie Gorzelańczyk za wspaniałe przyjęcie naszej grupy.

Zadanie publiczne jest dotowane z budżetu Gminy Pawłowice.

Zarząd Gminnego Koła PTTK w Pawłowicach.